این دوره،<آموزش اساسی جاوا > برای آموزش  زبان برنامه نویسی جاوا طراحی شده است.ممکن است از خودتان بپرسید ،که آیا این دوره برای شما مناسب است؟ و در اینجا پاسخ به برخی از سوال ها موجود است.

اول ازهمه،چه نوع نرم افزارهایی می خواهید بسازید ؟

جاوادربرنامه نویسی اپلیکیشن های مختلفی استفاده شده است شما می توانید از جاوا در ساخت برنامه های داینامیک تحت وب با استفاده از مدل های برنامه نویسی شناخته شده مانند سرولت هایاصفحات سرور جاوا اگرچه به JSP شناخته شده، استفاده کنید. همچنین جاوا در برنامه نویسی اپلیکیشن (برنامه کاربردی ) موبایل ،که برنامه هایی هستند برای پلتفرم های موبایل اندروید یا بلکبری، هر دو نوع مدل گوشی و تبلت ها استفاده شده است و انواع مختلف اپبیکیشن های (برنامه های کاربردی ) که شما میتوانید با جاوا بسازید وجود دارند .برخی از اینها رابعدا درویدئو توضیح میدهم .چیزهایی وجود دارند که هرچند جاوا نیستند جاوا ،<جاوا اسکریپت> نیست جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی داینامیک که در داخل تمام مرورگرهای وب مدرن گنجانیده شده است که یک کد اپلیکیشن اجرا شده توسط خود مرورگر است.حتی اگرجاوا وجاوا اسکریپت را جاوا بنامیم ، آنها زبان های مختلفی هستند. آنها برخی شباهت در ظاهر و قالب دارند  اما روش استفاده شماازآنها و روش کار آنها در داخل کاملا متفاوت است .بنابراین اگر هدف شما این است که برای روش ساخت صفحات وب پویا  که کد در بروزر اجرا شده است شما باید جاوا اسکریپت یاد بگیرید.اگرچه جاوا در ساخت اپ های بومی موبایل برای تمامی پلتفرم ها استفاده نشده است. آن (جاوا) برای ساخت اپلیکیشن های بومی IOS استفاده نمیشود که این اپلیکیشن ها برای آی پد و آی فون هست .برای اون شما باید از Objective C و  Xcode IDE و آن (جاوا)همچنین در ساخت اپ های بومی وینوزفون استفاده نمی شود .ویندوزفون  یک سیستم عاملی از پلتفروم های جدید مایکروسافت است. برای آن انواع اپلیکیشن ها شما باید یا C# یا VB.NET  و برخی از ورژن ها درمحیط برنامه نویسی ویژوال استودیو استفاده کنید.

بعضی از مردم فکر می کنند که جاوا  ساده ترین زبان در جهان نیست ،این یک زبان کامپایل شده و قوانین نوشتاری بسیار دقیقی دارد و به این منظور موثر است که شما درجاوادرک چیزی در مورد برنامه نویسی شی گرا نیاز داشته باشید و اما می خواهم به شما در طی این دوره آموزش بدهم و ی چیز دیگه ، درست است جاوا مشکل ترین زبان در دنیا نیست

جاوا یک زبان فوق العاده سازگار است.هنگامی که شما قواعد جاوا را یاد بگیرید ،هنگامی که شما نحوی فکر کردن دراصطلاحات زبان را  یادبگیرید،خواهید دید که شمامیتوانید ابزارهایتان و توانایی هایتان را خیلی خیلی سریع گسترش دهید.

بنابراین مخاطب ما برای این دوره خاص چه کسی است ؟

این دوره برای همه کسانی که می خواهند با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا نرم افزای بسازند طراحی شده است ، اما به طور خاص آن (این دوره) برای کسانی در حال حاضر واژگان برنامه نویسی اولیه دارند طراحی شده است.

بسیاری از این اصطلاحات معنانی مختلفی از یک زبان برنامه نویسی به یکدیگر را دارند اما برنامه نویس ها میتواند با هم صحبت کنند. بنابراین اگر شما مطمعن نیستید که در حال حاضر چه واژگانی دارید اینجیا ی تست کوچیک داریم.

میتونی به این سوال ها جواب بدی ؟

لازم نیست درزمینه جاوا جواب بدی،اما میتونی به این سوالات خیلی ساده که درارتباط به هرزبان برنامه نویسی هست جواب بدی؟

  • اولا،یک دستور برنامه نویسی چیست ؟
  • متغیرها چیستند؟
  • تابع (فانکشن) چیستند؟
  • و شرط یا شرط منطقی چیست ؟

آگر شما به سوال ها می توانیدجواب بدهید ،آن وقت است که شما برای این دوره حاضر هستید به شما نشان خواهم داد که این اصطلاحات در جاوا استفاده شدند و چطوری این اصطلاحات دراین زبان برنامه نویسی خاص اجرا میشوند .اگراین اصطلاحات برا شما نا آشنا هستند و با هیچ زبان برنامه نویسی کار نه کرده اید ممکن است شما اول بخواهید این دوره را ببینید.در ابتدا دوره مبانی برنامه نویسی : بنیادی  در لیندا ببینید. دوره های لیندا این اصطلاحات و نحوی اجرا شدن  در انواع زبان برنامه نویسی شامل جاوا نمایش میدهند ، بعد از این که این دوره  را دیدید شما برای اموزش اساسی جاوا کاملا آماده خواهید بود.

برای کسانی که به سوالات پاسخ دادند و ممکن است حداقل با یک زبان برنامه نویسی کار کرده باشند ،خواهید دید که به طور خاص خیلی راحت تر از دیگران یاد میگیرید  ،جاوا زبان به شکل C  است  که ظاهر و ترکیبش خیلی شبیه زبان C و تعدادی زیادی زبان برنامه نویسی وجود دارند که مشخصات  مشترکی دارند، اگر تا به حال در هرکدام از این زبان ها کارکرده اید به سرعت خیلی خیلی زیاد جاوا را خواهید شناخت ،آنها شامل : C, C++,C#,JavaScript ,و حتی PHP .همه این زبان ها  قواعد ظاهری پایه مشترکی دارند و خواهید دید که خیلی سریع قادرید دانش موجود خود را به جاوا انطباق دهید اگر تا به حال در یک زبان دیگه ای که ممکن است اون زبان با ظاهراصلی جاوا مطابت نداشته باشد این ها ممکن شامل ویژوال بسیک یا VB.NET یا  توسعه دهندگان  ColdFusionکلدفیوژن  زبان نشانه گذاری یا زبان اسمبلی (ماشینی) و بسیاری دیگر هستند،اگر شما هرکدام از  این زبان هارا میدانید  یا هرچیز دیگه که ظاهر مشترکی با زبان C ندارند،شما همواره باید برای این دوره آماده باشید  به خاطری اینکه قصد دارم طی ی مسیر طولانی ظاهر جاوا و مفاهیم جاوا  ,نحوه استفاده متغیر ها ،تابع ها و شرط های منطقی توضیح بدهم.زمانی که شما در برخی از زبان های برنامه نویسی کارکرده باشید و به این سوالات پایه جواب دادید شما برای این دوره آماده هستید

خوب بیاید آموزش زبان برنامه نویسی شروع کنیم !

لینک های دانلود

دانلود  - زیرنویسی فارسی (جاداگانه)  (17kb)
دانلود  -  فیلم مقدماتی جاوا به همراه زیر نویس ها(7Mb)

پسورد : javacoder.ir